DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 13. ledna 2018

Home » » Rozhovor - INFEST - Naše texty jsou o všem, co se děje v Srbsku a obecně ve světě. Válka, touha po moci, generace ovlivněné náboženstvím a jejich masovou obliterační ideologií.

Rozhovor - INFEST - Naše texty jsou o všem, co se děje v Srbsku a obecně ve světě. Válka, touha po moci, generace ovlivněné náboženstvím a jejich masovou obliterační ideologií.


Rozhovor s death/thrash metalovou skupinou ze Srbska - INFEST.

Odpovídal Vandal.

Přeložila Markéta, děkujeme!


Ave INFEST! Nedávno jste vydali dosud čerstvou novinku „Addicted to Flesh“. Jsem z ní doslova nadšen. Jaké na ní máte ohlasy, jak ji vnímají fanoušci a co hudební kritici?

V: Ahoj Jakube! Za prvé, děkujeme za možnost říct něco o INFEST v tomto článku!

Ano, nové album je tu a má opravdu hodně dobré reakce od kritiků a našich fanoušků. Jsme s tím opravdu hodně spokojeni :). Album jsme složili ve stejném stylu, jako INFEST skládá vždycky – agresivně a rychle, ale pořád se změnami co se týče melodií a atmosféry. 


Jakým způsobem u INFEST vnikají nové skladby? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Kdo je autorem hudby a jak vznikal materiál pro nové album?

V: No, riffy a texty dělám já, a když mám pocit, že je píseň hotová, všichni se sejdeme a zkoušíme a děláme změny, pokud je to třeba. A zkoušíme a pracujeme s písní, dokud nejsem s novým produktem spokojeni. Pro Addicted to Flesh album nám to zabralo hodně času, protože jsme se nechtěli dostat do rutiny, ve které skládáme písně, a já jsem prostě potřeboval inspiraci, protože jsem chtěl, aby to tentokrát bylo určitým způsobem jiné. A věřím, že jsme vytvořili něco jiného :). 

Skvělý je zvuk celé nahrávky. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu? 

V: Nahrávali jsme v „Citadela Music Studio“ v Srbsku, stejně jako jsme nahrávali „Cold Blood War“. 

Luka Matković byl skvělý ohledně masteringu, mixingu a nahrávání. Je to člověk plný nápadů pro ten zvuk, který jsme potřebovali. Je to také občasný hráč v INFEST a hrál s námi hodně koncertů. Takže ví, co chceme a potřebujeme a jak vyjádřit naši vášeň skrze hudbu. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? 

V: To budu opět já :). Naše texty jsou o všem, co se děje v Srbsku a obecně ve světě. Válka, touha po moci, generace ovlivněné náboženstvím a jejich masovou obliterační ideologií. Jsme obklopeni korupčním stavem mysli, což ve mně probouzí to nejhorší ve mně, probouzí to člověka, který opravdu nenávidí, člověka plného vzteku bez šance něco změnit. Takhle využívám svoji muziku…Snažím se dělat hudbu tak, aby lidé pochopili, co se děje a zároveň se naší hudbou snažíme vytvořit mezi lidmi takovou komunitu, ale bez náboženství nebo jiných sraček, které někoho do něčeho nutí. 


Vždycky jste měli úžasné obaly svých desek. Zakládáte si hodně na tom, jak má album, cover vypadat? Kdo je autorem obalu novinky „Addicted to Flesh“?

V: Moc děkuji! To mě opravdu těší, že se Ti album líbí! Na tomto albu jsme spolupracovali v kooperaci s CrniAndejo82 Design a věř mi, že tenhle chlápek je úžasný! Taky se zapojuje do designu INFEST triček, společně s ArtWars Media Design a BlackDeath sign. Je to profesionál s obrovským množstvím skvělých nápadů a nejdůležitější je, že je hodně flexibilní. Když udělá design a my na to máme svoje nápady, tak pro něj není problém na tom pracovat s námi a klidně to i celé změní, aby nám vyhověl. Takže věřím, že jsme našli v tomhle chlápkovi zlatý los pro INFEST.


Nové album vyšlo u německých Defying Danger Records. Proč jste si vybrali právě tento label a jak jste s jeho prací spokojeni?

V: Jense, majitele, jsme potkali před lety, a když jsem začal mluvit o hudbě a naší oddanosti hudbě a old school stylu, tak jsme věděli, že tohle se stane. Takže, když jsme začali nahrávat nový materiál, udělali jsme s Jensem rychlou dohodu a musím přiznat, že jsem opravdu spokojený, že jsme pod jeho křídly. Protože on je pravý metalový maniak a je nám velikým potěšením, že můžeme spadat do této rodiny. 

Myslím, že „Addicted to Flesh“ by nejvíc slušelo vydání na vinylu. Neuvažujete o tom? Jaký je vlastně tvůj vztah ke gramodeskám, k jejich zvuku? Jsi sběratelem? 

V: Na 666% souhlasím! Právě o tom jednáme s Jensem, tak uvidíme. Jsem sběratel vinylů a CD. Takže pro mě písně v mp3 formátu ničí hudbu. Už tu není žádná vášeň v nakupování hudby a čtení bookletů, užívání si skvělý vinyl zvuk...dnes všechno funguje online, všechno se snadno najde…na jednu stranu je dobře, že se dá hledat hudba snadno, ale zabíjí to podle mě tu pravou hodnotu hudby :).


Pocházíte ze Srbska, vaše země si v devadesátých letech prošla peklem občanské války. Jaké to vlastně bylo, v těch časech poslouchat extrémní metal? Ovlivnila vás nějak válka, třeba co se týká textů, náhledu na svět?

V: V té době jsem byl opravdu mladý, takže o tom nemohu tolik říct. Ale můžu mluvit o důsledcích, které nás ovlivňují i teď. V minulosti jsme měli spoustu skvělých kapel a v současnosti jich už moc nehraje, nebo prostě zmizely po válce, protože Srbsko mělo tehdy embargo. Nebyly v té době peníze ani na normální život, jídlo a pití, nebyla práce…továrny se zavřely a země byla ekonomicky v koncích…tolik lidí prostě vzdalo hraní v kapele a vůbec všechno kolem hudby, jen aby mohli přežít. Tohle všechno si všichni, kdo v této době žili, nesou hluboko v sobě, takže já jsem tím určitě ovlivněn, protože tohle mám na denním pořádku – mluvit s lidmi o jejich příbězích. A také bombardování Srbska v roce 1999, to hodně ovlivnilo celý stát. Zničená města, bomby, mrtví lidé, nevinní lidé…a pro co? Tady neexistuje žádné rozumné vysvětlení…prostě inspirace a vliv na mě působí ze všeho kolem.

Jste kapelou, která často a hodně koncertuje. Máte v oblibě i Českou republiku, kde se nezapomenete pokaždé zastavit. Naposledy jsem vás viděl ve Volyni, kde jste mě totálně rozsekali. Bylo to absolutní metalové inferno! Jak vnímáte koncerty vy jako kapela? Máte za sebou mnohdy spoustu kilometrů a někdy přijde jen pár lidí, přesto dáte do vystoupení pokaždé všechno. Užíváte si živá vystoupení?

V: Za rok se snažíme udělat co nejvíc koncertů. Sdílíme vášeň z podia s 5 nebo 5000 lidmi…to je pro mě totéž. Jsme tam, abychom hráli hudbu a sdílet stejného ducha s vámi. Není to móda, ale vášeň. Nejlepší způsob jak poznat lidi se stejnými nápady a myšlenkami je právě skrz hudbu. Se silným odhodláním a láskou, kterou do něčeho investuješ, přichází spousta přátelství, bratrství a spojení. Českou republiku máme rádi a máme u vás mnoho dobrých přátel. Dokonce, naše třetí album bylo nahráváno v Čechách! :) Hudba je život a pouze ti, kteří tomu věří, z toho nikdy neudělají průmysl.


Jak je to vlastně s koncerty v Srbsku (v originále vtipná chyba překladatelky: Sibiř)? Pořádáte nějaké i sami? Chodí u vás lidé na metal? 

V: Nevím jak na Sibiři, tam jsem nikdy nebyl :). Ale v Srbsku se to zlepšuje každým rokem. Za rok proběhne nový veliký festival a bude se jmenovat BELGRADE METAL MEETING a mohu pyšně říct, že budeme sdílet stage s KREATOR, VADER, DABOGA, NOCTIFERIA a BOMBARDER. MH promotions a Serbian Hellbangers odvedli skvělou práci ohledně organizace! Lidé na koncerty chodí, ale samozřejmě to záleží na tom, která kapela hraje a kterou hrají muziku. Obecně je to ale lepší než v minulých letech. 

Mám ze Srbska hrozně rád TERRÖRHAMMER a SACRAMENTAL BLOOD (a samozřejmě vás). Doporučil bys mi nějaké další kapely z vaší země?

V: No, máme hodně kapel, vážně! :) Bylo by mi líto, kdybych na některou zapomněl, ale na první dobrou řeknu: THE STONE, BOMBARDER, QUASARBORN, ALITOR, VEHEMENTER, BANE a další :). 

Hrajete typický, klasický starý death metal. Nikdy jste z téhle cesty neuhnuli, jste „ortodoxní“. Osobně je to jeden z důvodů, proč se mi vaše tvorba tolik líbí, ale nelákalo tě někdy zkusit hrát něco trošku jiného, nějak tvorbu INFEST ozvláštnit?

V: My vlastně mícháme death a thrash s veškerou agresivitou, které jsme schopni. Na našem posledním albu jsme se to snažili namíchat, ale máme rádi tradičního ducha undergroundu, takže není moc místa na experimentování. :) Všichni posloucháme různé druhy hudby, dokonce i blues, rock a další, takže věřím, že čím jsem starší, tím je moje oblíbená hudba mírnější. :)


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

V: Jasně! Nestahuji hudbu, takže se vždycky těším na kupování CD a LP. To je důvod, proč jsem tolik nové hudby zatím neslyšel :). Před pár dny se mi do rukou dostalo nové album ASPHYX a ti mě totálně rozsekali. Také BLACK SABBATH „13“. Tolik skvělých kapel a tolik skvělých písní, že z toho nemůžu udělat žádný krátký seznam.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky? 

V: No jasně! Měli jsme šnůru s našimi bratry PANYCHIDA a jsme dobří přátelé s AVENGER. Také INFERNO, MASTERS HAMMER a další :). 

Co chystají INFEST v nejbližších měsících? 

V: Momentálně jsme v procesu rezervací na letní festivaly a musíme naplánovat tour na tento rok, takže je toho hodně. Také budeme nahrávat klip pro jednu naší píseň.

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

V: Děkujeme příteli! Bylo nám potěšením odpovídat na tvoje otázky. Těším se, až se znovu uvidíme a dáme si pivo! Zdravíme DEADLY STORM!!!! DEATHTRASH LEGION 666

Share this games :

TWITTER