DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 4. ledna 2018

Home » » Recenze/review - CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay (2017)

Recenze/review - CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay (2017)


CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
CD 2017, Nuclear Blast

Symfonický black metal patří ke stylům, které mi většinou nesmí do baráku. Nemám rád všechno to pozlátko okolo, romanticky démonické propriety. Moje metalové srdce je ukováno z temnějšího a surovějšího kovu. Proto jsem byl také k novince CRADLE OF FILTH velmi skeptický. Zpočátku (a vlastně tomu tak je pořád), mi připomíná černou pohádku pro mladé dívky, které se rády bojí, ale když vidí krev, tak dostávají opravdový strach. 

CRADLE OF FILTH jsou na posledních albech stále stejní, stagnující. Sice se drží pořád ještě nad laťkou průměrnosti, ale nebýt několika svěžích nápadů, asi bych se o ně ani nezajímal. Největším problémem je pro mě až moc čistý, umělý zvuk. Chápu, že široká fanouškovská základna a label si žádají své. Také je to hlavně kšeft, ale mě zkrátka přílišná uhlazenost vadí.



Na "Cryptoriana - The Seductiveness of Decay" naleznete opět vznešené melodie, skřehotavý Daniho typický vokál i gotické romantické pasáže. Dalo by se také napsat, že CRADLE OF FILTH nahráli pokračovatele alb minulých. Fanoušci kapely budou asi nadšeni, já bych s dovolením zůstal dále ve svých katakombách. Při poslechu mě stále naskakuje v hlavě slovo - solidní. Britové balancují na hraně mezi patosem, kýčovitostí a temnotou. Občas se jim podaří skvělý nápad, melodie, kterou si člověk zapamatuje. Ten talent tam samozřejmě pořád je, jen bych si dovedl představit, že bude víc popuštěna uzda fantazii. Zajímavé je, že nejvíc se mi líbí právě pomalé kousky, u divočejších se dostavuje spíše pocit nudy. Celkově hodnotím desku jako lehce nadprůměrnou. 


sumarizace:

CRADLE OF FILTH mě letos svojí novinkou "Cryptoriana - The Seductiveness of Decay" nepřesvědčili. Najde se zde sice pár dobrých motivů, ale jako celek je album poměrně slabé. Mám pocit, že se CRADLE OF FILTH stále opakují a časem se dostavuje pocit prázdnoty. Nedokážu si skladby zapamatovat a dostat je do hlavy. Bohužel. Něco málo na mě funguje, ale zbytek je jen nuda. Kam se poděla agresivita? Kam dravost? Legendární britští blackeři CRADLE OF FILTH nahráli průměrné album, které bych hodnotil maximálně šedesáti procenty.




Asphyx says:

CRADLE OF FILTH didn't persuade me with their news "Cryptoriana - The Seductiveness of Decay" this year. Even though there are a few good themes, but the album as a whole is rather weak. I feel that CRADLE OF FILTHrepeat themself and after some time there is coming the feeling of emptiness. I can't remember the songs and get them in my head. Unfortunately. Something is well done, but the rest is just boredom. Where is the aggression? Where is ferocity? Legendary British blackers CRADLE OF FILTH recorded an average album that I evaluated maximum of sixty percent.


tracklist:
1. Exquisite Torments Await... 
2. Heartbreak and Seance 
3. Achingly Beautiful 
4. Wester Vespertine 
5. The Seductiveness of Decay 
6. Vengeful Spirit 
7. You Will Know the Lion by His Claw 
8. Death and the Maiden

band:
Dani Filth - zpěv
Marthus - bicí, klávesy, orchestrace
Lindsay Schoolcraft - zpěv
Daniel Firth - baskytara
Rich Shaw - kytara
Ashok - kytara


Share this games :

TWITTER